Leczenie nadpotliwości w klinice medycyny estetycznej

Medycyna estetyczna

Nadpotliwość (inaczej hiperhydroza) to wstydliwa dolegliwość, która może być przyczyną dużego stresu dla Pacjenta i jego wycofania się z życia towarzyskiego. Spowodowana jest zbyt dużą aktywnością gruczołów potowych. Na rynku istnieją leki na nadpotliwość, które regulują nadmierne wydzielanie potu (np. cholinergiczne) oraz antyperspiranty, ale często nie przynoszą one ulgi.

Naprzeciw problemowi wychodzi medycyna estetyczna, która może zaproponować odpowiedni zabieg na nadpotliwość. Polega on na podaniu substancji, które blokują nerwy zaopatrujące gruczoły potowe. Uważany jest za najskuteczniejsze obecnie leczenie nadpotliwości, a jego efekty utrzymują się nawet do kilkunastu miesięcy.

Czy taki zabieg na nadpotliwość jest bezpieczny? Cała procedura przeprowadzana jest przez doświadczonego lekarza. Dodatkowo efekty zabiegu są całkowicie odwracalne.

Przyczyny nadpotliwości

Nasze gruczoły potowe codziennie produkują ok. 500-800 ml potu. Jest to niezbędne, by regulować temperaturę organizmu oraz odprowadzać toksyny. Zdarza się jednak, że ilość wydalanego potu jest nieadekwatna do naturalnych potrzeb organizmu – wtedy mówimy o nadaktywności gruczołów potowych.

Do najczęstszych przyczyn hiperhydrozy zaliczamy:

• uwarunkowana genetycznie
  • czynniki emocjonalne
  • stosowanie niektórych leków
  • występowanie chorób takich jak: przewlekłe zakażenia, zaburzenia hormonalne (np. nadczynność tarczycy lub niedoczynność przysadki mózgowej), otyłość, cukrzyca oraz choroby infekcyjne z towarzyszącą gorączką

Należy nadmienić, iż hiperhydroza o podłożu genetycznym oraz emocjonalnym jest najczęstsza i zwykle pojawia się przed ukończeniem 20. roku życia. Pacjenci z tej grupy najczęściej skarżą się na nadpotliwość dłoni i stóp oraz nadpotliwość pach.

Jakie partie ciała może dotknąć nadpotliwość?

Nadpotliwość dzielimy na 2 rodzaje: nadpotliwość miejscową, która dotyczy konkretnych obszarów na ciele oraz nadpotliwość ogólną, która dotyczy całego ciała lub więcej niż jednego okolicy.

Nadpotliwość występuje głównie:

• na podeszwach dłoni i stóp
  • pod pachami
  • w pachwinach
  • na twarzy (najbardziej na czole oraz nad górną wargą)
  • na plecach

Objawy nadpotliwości

Cierpiący na hiperhydrozę może doświadczać potów zlewnych, czyli nagłego występowania pocenia się np. w nocy. Jeśli nadpotliwość spowodowana jest chorobą, pot może mieć nietypową woń.

Hiperhydroza może dotyczyć każdej partii ciała, ale to nadpotliwość dłoni oraz pach jest szczególnie uciążliwa i powoduje duży dyskomfort. Pocenie się rąk przeszkadza w kontaktach towarzyskich i zawodowych, a także utrudnia podnoszenie i utrzymanie przedmiotów. Z kolei nadpotliwość pach może być zauważalna i odczuwalna dla otoczenia, a przykry zapach dodatkowo krępować Pacjenta.

W Verde Clinic rozumiemy, jak bardzo utrudnia to Pacjentowi codzienne funkcjonowanie. Rozumiemy również, że leczenie nadpotliwości może wydawać się żmudnym i nieefektywnym procesem, zwłaszcza gdy zawiodły nas ogólnodostępne na rynku leki na nadpotliwość. Ulga i wdzięczność Pacjenta po naszych zabiegach jest więc dla nas ogromnym powodem do radości.

Wiosenne wybielanie

Zabieg pełnej higienizacji i laserowego wybielania zębów w jednym pakiecie - oto nasza recepta na zdrowy i śnieżnobiały uśmiech wiosną!