Codziennie tracimy pomiędzy 50 a 150 włosów i jest to naturalny proces organizmu. O nadmiernym wypadaniu włosów mówimy, gdy tracimy je ponad tę liczbę, a niepokojącymi symptomami mogą być: coraz większa ilość włosów pozostawianych na szczotce lub po nocy na poduszce. Jedną z najbardziej skutecznych procedur w leczeniu nadmiernego wypadania włosów jest mezoterapia skóry głowy.

leczenie wypadania włosów Reda

Częste przyczyny wypadania włosów

Faza życia włosa trwa 3-4 lata. Po tym czasie włos wypada na skutek miniaturyzacji i zaniku jego mieszka. Nadmierne wypadanie włosów jest zazwyczaj spowodowane zmniejszeniem ukrwienia, przez co mieszki nie są odpowiednio odżywione i kurczą się. Włosy ulegają przez to dużemu osłabieniu, a następnie zaczynają przedwcześnie wypadać. Podłożem powstania tego rodzaju problemu mogą być:

• zaburzenia hormonalne,
  • nieprawidłowa dieta,
  • przewlekły stres,
  • nadmierne promieniowanie słoneczne,
  • czynniki genetyczne,
  • choroby autoimmunologiczne,
  • nieleczone choroby skóry,
  • przyjmowanie niektórych leków,
  • niewłaściwa pielęgnacja.

Leczenie wypadania włosów – zabieg na wypadające włosy

Medycyna estetyczna zna skuteczny sposób na leczenie wypadania włosów. Jest nim mezoterapia skóry głowy. Zabieg polega na podaniu w formie iniekcji właściwych substancji leczniczych w skórę głowy. Najczęściej jest to osocze bogatopłytkowe lub gotowe preparaty zawierające polinukleotydy – substancje skutecznie pobudzające podziały komórkowe, nasilające tworzenie się nowych naczyń krwionośnych, a co za tym idzie, lepszego odżywienia i wzrost włosa. Przed rozpoczęciem mezoterapii osoczem bogatopłytkowym dobrze jest wykonać wykonać podstawową morfologię krwi, aby sprawdzić, czy zabieg będzie maksymalnie skuteczny.

Iniekcje są nieznacznie bolesne. Zabieg mezoterapii trwa około 30 minut. Preparat utrzymuje się w skórze głowy do 2 tygodni od wykonania zabiegu. Uwalniające się w tym czasie kompleksy peptydów poprawiają mikrokrążenie i pobudzają komórki do intensywnego namnażania. Efektem tego procesu jest nie tylko zatrzymanie nadmiernego wypadania włosów, ale także stymulacja wzrostu nowych włosów. Zabieg można wykonywać także w celach profilaktycznych.

Zalecenia po zabiegu

Po wykonaniu zabiegu na powierzchni skóry pozostają drobne wygórowania, które po kilku godzinach wchłaniają się samoistnie.

Po zabiegu zaleca się:

• unikanie kontaktu obszaru wykonania zabiegu ze wszystkim, co może prowadzić do infekcji,
  • powstrzymywanie się od wzmożonego wysiłku fizycznego,
  • przez 2 doby po zabiegu należy chronić skórę głowy przed działanie skrajnych temperatur, nie zaleca się korzystania w tym czasie z sauny, solarium lub kriokomory,
  • powstrzymywanie się od spożywania alkoholu,
  • umycie włosów naszybciej 2 dni po zabiegu,
  • wymiana noszonej czapki, używanego ręcznika do twarzy oraz pościeli na świeże.

Kiedy widać efekty zabiegów na wypadanie włosów?

Efekty mezoterapii skóry głowy widoczne są zazwyczaj dopiero po serii zabiegów. Ze względu na długi proces odrastania włosów, pełne efekty mezoterapii skóry głowy widoczne są po około 2 miesiącach.

Przeciwwskazania do zabiegów

Główne czynniki, które stanowią przeciwwskazanie do wykonania zabiegu:

• ciąża i czas laktacji,
  • czas menstruacji,
  • stany zapalne i infekcje skórne,
  • choroby onkologiczne,
  • problemy z krzepnięciem krwi,
  • nieuregulowana cukrzyca,
  • alergia na stosowane w zabiegach preparaty.

Najchętniej wybierane

Pakiet GŁADKIE CZOŁO

Zawsze odprężony i odmłodzony wygląd twarzy? Dzięki przystępnym cenowo zabiegom zapomnisz o zmarszczkach!